Zoeken
Nieuwsbrief

De beste aanbiedingen en leukste vakantietips gratis in uw mailbox? Schrijf u nu in!

Corona / Covid-2019

Corona / Covid-2019 virus - INFORMATIE - Laatste update 29-05-2020



Wij volgen de situatie omtrent Corona uiteraard op de voet en houden je hier op de hoogte m.b.t. de reservering voor je vakantie naar Italie.

Corona / Covid-2019

FAQ Corona virus

Laatste update 29-05-2020

-De SGR voucher is verlengd tot 01-09-2020 dwz. dat tot die datum vouchers kunnen worden afgegeven met SGR dekking en dus dat uw geld ten alle tijde veilig is.

-Naar het zich laat aanzien zal Italie vanaf 03-06-2020 de grenzen weer openstellen en kan er vrij gereisd worden, zonder dat men eerst 14 dagen in quarantaine moet. De verwachting is dat het Nederlandse reisadvies voor die tijd ook veranderd wordt van code oranje naar code geel.

-Vanaf 01-06-2020 zullen bars, restaurants, patisserieën en ijssalons weer open zijn. Schoonheidsspecialisten en kappers zijn op afspraak te bezoeken maar beiden moeten maskers en handschoenen dragen. Scholen blijven tot begin van het nieuwe schooljaar in September 2020 gesloten.

-Vanaf 18-05-2020 zullen kleding-en schoenenwinkels weer opengaan - wel worden de gebruikelijke maatregelen zoals dragen van masker en 1,5 meter afstand verplicht. Ook musea en tentoonstellingen zijn weer toegankelijk.

-Vanaf 04-05-2020 Reizen binnen de eigen regio en voor familiebezoek is toegestaan. De maakindustrie, bouw en groothandels worden weer opgestart, alsmede strategische, industriële en produktiebedrijven als bedrijven die exporteren. Mondmaskers worden verplicht in openbaar vervoer. Bezoek aan parken, openbare tuinen, strand, zee en bergen zijn weer toegestaan.

-Volgens de autoriteiten in Italie is de huidge lockdown datum verlengd tot 03-05-2020 en zullen er kort voor deze datum verdere beslissingen worden genomen voor mogelijke maatregelen na de genoemde datum.

Ongetwijfeld heb je in deze onrustige tijd vragen met betrekking tot je geboekte vakantie accommodatie. Het nieuws m.b.t. Corona gaat erg snel en de situatie verandert voortdurend. We houden ons in ieder geval aan het advies van het RIVM en het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.  Voor de belangrijkste vragen hebben we onderstaand een update gemaakt. Uiteraard bekijken we per individuele reservering wat de situatie is en wat de mogelijkheden zijn.

Hoe zit het met vakanties met vertrek voor 1 juni 2020?

Corona-voucher
We zitten momenteel in een voor iedereen zeer bijzondere situatie en daarom is er een alternatieve oplossing gecreëerd. Voor alle vakanties die geannuleerd moeten worden vanwege een negatief reisadvies, inreisverbod, onveilige situatie, wordt er een speciale SGR Corona-Voucher uitgegeven. Tritt is aangesloten bij de SGR en dus kunnen wij je ook deze voucher aanbieden. De voucher geeft de zekerheid en flexibiliteit om je vakantie uit te stellen naar een latere periode, het is een tegoed mèt SGR garantie. Je vindt hier meer informatie over dit Corona-Voucher. Het Corona–Voucher kan vooralsnog tot 1 juni 2020 worden afgegeven. Het is niet zeker dat deze periode wordt verlengd. 

Hoe werkt het Corona-Voucher?

Elke hoofdboeker ontvangt per mail een voucher voor het boeken van nieuwe vakantiedata bij Tritt. De waarde van deze voucher is exact gelijk aan het bedrag dat je al aan ons hebt betaald. Heb je alleen de aanbetaling betaald? Dan is de hoogte van de voucher gelijk aan deze aanbetaling. De voucher is geldig voor 1 jaar na datum van afgifte. De voucher wordt verstuurd naar het e-mailadres waar je mee hebt geboekt. Voor alle vakanties die geannuleerd worden vanwege een negatief reisadvies, inreisverbod, onveilige situatie wordt het speciale SGR Corona-Voucher uitgegeven. Daarmee heb jij als klant de garantie dat het geld beschikbaar blijft. Het bedrag van deze voucher staat gelijk aan het bedrag dat je aan ons hebt betaald. Het is daarom wel van belang om de restantbetaling, ondanks de onzekerheid, altijd op tijd te voldoen.

Kan ik mijn reservering ook omboeken?

Je kunt bij ons uiteraard altijd kosteloos omboeken naar een later moment. Daarbij geldt dat sprake kan zijn van bijbetaling indien het een duurdere periode betreft maar valt je keuze op een voordeligere periode dan wordt het verschil terugbetaald. Uiteraard zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid en mogelijkheden van de accommodaties.

Hoe zit het met vakanties met vertrek na 1 juni 2020?

Op basis van de laatste informatie die we nu hebben (ANVR) gaan we ervan uit dat deze vakanties door kunnen gaan maar helaas kunnen we niets met zekerheid zeggen. Zoals eerder opgemerkt kan de situatie snel veranderen en volgen wij de laatste regels en adviezen. Zolang er echter geen negatief reisadvies is, gelden voor deze reserveringen onze Algemene Voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan bij boeking. We begrijpen dat je je zorgen maakt over je geplande vakantie maar willen je toch vragen om de situatie en de ontwikkelingen aan te zien en de boeking te laten staan. Zoals eerder opgemerkt kun je wel kosteloos omboeken. Daarbij zijn we afhankelijk van de mogelijkheden en de medewerking van de accommodatie, in principe zijn zij open en bereikbaar na 3 juni. 

Wat als ik toch wil annuleren?

Wil je toch liever je vakantie annuleren, dan is dat natuurlijk mogelijk. De kosten hiervoor zijn dan echter voor eigen rekening, zoals vermeld in onze Algemene Voorwaarden.  Als je de exacte kosten voor het annuleren graag wilt weten, stuur ons dan een mailtje (met naam van de hoofdboeker en reserveringsnummer). Deze kosten moeten berekend worden, het is gemakkelijker om dit per mail te doen. Je kunt je mail sturen naar toscane@tritt.nl

Wanneer je een verzoek tot annulering op een zon- of feestdag verstuurd geldt de annuleringstermijn van de eerstvolgende werkdag. Deze termijn is bepalend voor de te betalen annuleringskosten.

Ook goed om te weten is dat als je nu annuleert en er later alsnog een negatief reisadvies wordt gegeven, de eerder gemaakte annuleringskosten niet met terugwerkende kracht worden vergoed.

Kan ik de gemaakte annuleringskosten claimen op mijn reis en/of annuleringsverzekering?

Voor meer informatie over de dekking van jouw annuleringsverzekering, adviseren we je om contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij. Verzekeringsmaatschappijen dekken echter niet alle kosten inzake een annulering. Tritt werkt met De Europeesche en deze dekt in elk geval niet de schade gemaakt door het Coronavirus op basis van een standaard annuleringsverzekering en dit geldt voor praktisch alle verzekeringsmaatschappijen. Heeft u een All-risk annuleringsdekking dan kunt u wel de schade indienen bij de Europeesche, zie hiervoor de Corona info pagina van de Europeesche

Kan ik de betaling van het restbedrag uitstellen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Wij begrijpen heel goed dat je onzeker bent over de situatie op dit moment en natuurlijk over jouw geplande vakantie. Dit ontslaat je echter niet van de verplichting om je te houden aan de overeengekomen betalingstermijnen. Echter om je toch tegemoet te komen hebben we besloten om de betalingstermijn in te korten tot 4 weken voor vertrek. We willen je vriendelijk verzoeken om het restantbedrag te betalen voor deze uiterlijke betaaltermijn. Het (op tijd) betalen van de reissom staat namelijk los van het eventueel niet doorgaan van jouw vakantie. Indien je niet betaalt, dan zijn wij genoodzaakt om de geboekte vakantie te annuleren. In dit geval berekenen wij de geldende annuleringskosten aan je door. Zonde, want dit bedrag is vaak hoger dan de aanbetaling waardoor je alsnog moet bijbetalen.

Heb je nog (andere) vragen, laat het ons vooral weten, zoals eerder gemeld bekijken we voor elke reservering de mogelijkheden en zoeken we naar een oplossing. Je kunt ons mailen op toscane@tritt.nl

Blijf gezond!

Team Tritt Vakantiehuizen

Deze blog post delen:
© 2000 - 2020 Tritt - Case in Toscana
toscane@tritt.nl · (+31) 0180 76 91 48