Zoeken   
Nieuwsbrief

De beste aanbiedingen en leukste vakantietips gratis in uw mailbox? Schrijf u nu in!

Voorwaarden

Tritt Consultancy b.v. handelend onder de merknamen Tritt - Case in Italia en Tritt - Case in Sardegna middels de websites www.tritt.nl en www.vakantieinsardinie.nl, handelt uitsluitend als boekingsagent en bemiddelt bij de totstandkoming van de overeenkomst tussen de eigenaar van de vakantie-accommodatie of diens vertegenwoordiger en de huurder. Tritt is niet verantwoordelijk voor verplichtingen en toezeggingen gedaan door derden of de gevolgen hiervan. In geval van klachten is onderstaand een klachtenprocedure opgenomen. 

Naam, aanduiding en adres accommodaties

Ons aanbod bestaat uit appartementen, agriturismi, vrijstaande villa's, landhuizen en enkele B&B'sWij gebruiken in veel gevallen fictieve namen voor de aanduiding van onze accommodaties, zoals andere aanbieders nummers gebruiken of omschrijvingen. Daardoor kan het dat u op de gebruikelijke review websites geen recensies terug kunt vinden voor veel van onze accommodaties. Ook het volledige adres staat niet vermeld bij de beschrijving van de accommodatie. Op de voucher en routebeschrijving die we toesturen nadat uw volledige betaling door ons is ontvangen, staan de werkelijke naam en de exacte locatie met alle gegevens, inclusief route vermeld. 

Op onze website onder de button reacties van gasten kunt u de recensies lezen voor de betreffende  accommodatie. U kunt ervan uitgaan dat alle accommodaties op onze website kwalitatief op een goed niveau liggen en regelmatig door ons persoonlijk bezocht worden om dit te garanderen. Het sterren systeem wat wij gebruiken geeft een goede indicatie van de kwaliteit van de accommodatie, dit is echter een eigen aanduiding van Tritt (zie ook Kwalificatiesysteem). 

Prijzen accommodaties 

De prijzen van de accommodaties staan vermeld in de prijstabel, het bedrag genoemd bij elke dag is de huurprijs per dag van de woning, kamer of appartement. Bij bijkomende kosten en bij extra's staan andere kosten die al of niet ter plaatse dienen te worden betaald. Belangrijk: bij sommige tabellen staat onderaan vermeld dat de prijzen onder voorbehoud van wijzigingen zijn of dat er wordt gewerkt met een dynamisch prijsbeleid. Dit betekent dat de genoemde prijs in de tabel kan wijzigen en niet gegarandeerd is. U krijgt na het indienen van uw reserveringsaanvraag, de actuele prijs door op basis waarvan u de reservering definitief kunt maken. 

Reservering en betaling 

U kunt reserveren d.m.v. het invullen van het reserveringsformulier op de website. Nadat de reserveringsbevestiging/factuur door ons naar het door u opgegeven emailadres is verzonden, is de reservering definitief * en voor beide partijen bindend en rechtsgeldig. 

De aanbetaling bedraagt 30 % van de reissom en dient voldaan te worden bij reservering. Het restant dient 8 weken voor aanvangsdatum van de huur bij ons in bezit te zijn. De administratiekosten voor een reservering bedragen € 25. Indien de huurperiode binnen 8 weken na reservering ingaat dient de gehele huurprijs ineens te worden voldaan. Een niet-tijdige betaling geeft ons het recht om zonder verder bericht uw reservering te annuleren en eventueel de annuleringskosten aan u door te berekenen.

Betaling via bankoverschrijving. Betaling via creditcard is in enkele gevallen mogelijk op aanvraag, echter hiervoor worden verwerkingskosten in rekening gebracht, t.w. 3% van het factuurbedrag. 

* Indien u uitsluitend informatie wenst over de beschikbaarheid van een accommodatie of u wilt een vrijblijvende optie aanvragen kunt u dit doen door het invullen van het contactformulier op de homepage van onze website. Dit is geheel vrijblijvend, u vindt het formulier onder het tabblad Contact.  


Aankomst en vertrek

De check-in en check-out bij veel accommodaties in ons aanbod vindt plaats op zaterdag, met name in het hoogseizoen. Op de zaterdag van aankomst kunt u de accommodatie vanaf 16.00 uur betrekken. Op de dag van vertrek dient u de accommodatie voor 10.00 uur te verlaten. Dag en tijden gelden, tenzij anders vermeld. 

Bij vertraging en/of wijziging dient u de accommodatie of ons direct op de hoogte te brengen. Bij niet tijdige melding kunnen wij geen verantwoording nemen voor de eventuele gevolgen en zijn de daaruit ontstane kosten geheel voor rekening van de huurder.


Aantal personen

Het aantal personen waarvoor geboekt is, staat vermeld op de boekingsbevestiging. Het is niet toegestaan om met meer personen, dan vermeld op de bevestiging, de accommodatie te bewonen. Bij overtreding zullen de extra kosten in rekening worden gebracht of zult u niet worden toegelaten tot de accommodatie.


Preferenties en essenties

De door u eventuele doorgegeven wensen (preferenties) bij boeking geven geen garantie. Als de planning van de accommodatieverschaffer het toelaat zal er rekening gehouden worden met de preferentie. Als een speciale voorkeur dermate belangrijk is dat het al dan niet boeken hiervan afhangt, dan spreken we van een essentie. Essenties gaan in overleg met Tritt en dienen bij boeking uitdrukkelijk kenbaar gemaakt te worden. U heeft een schriftelijke bevestiging van de essentie nodig op uw reispapieren.


Inclusief en exclusief

Onderaan de prijstabel van de accommodatie staat aangegeven welke kosten inclusief en exclusief zijn. 
Kosten exclusief kunnen verplichte kosten zijn of vrijblijvende extra’s welke bijgeboekt kunnen worden. 
Er staat tevens bij of deze kosten bij boeking of ter plaatse voldaan dienen te worden. 
Extra services als een reis- en annuleringsverzekering (annuleringsverzekering max. 7 dagen na boeking) of een overtocht kunnen via de website van Tritt, door u zelf gereserveerd worden. Houdt u er rekening mee dat u deze extra services pas boekt wanneer u de definitieve bevestiging, oftewel de factuur per mail ontvangen heeft.


Kwalificatiesysteem

Tritt hanteert een eigen kwalificatiesysteem. 
Door middel van het aantal sterren wordt aangegeven wat u van de kwaliteit van een bepaalde accommodatie kunt verwachten. 
Hierbij is niet alleen rekening gehouden met de faciliteiten van de accommodatie en de inrichting van de kamers en appartementen, maar ook met de sfeer en de ligging van de accommodatie. Het kan dan ook voorkomen dat Tritt een accommodatie anders kwalificeert dan ter plaatse officieel is aangegeven.


Wijzigen 

Bij wijziging van een eenmaal gereserveerde accommodatie, is de huurder een bedrag van € 25 per accommodatie aan administratiekosten verschuldigd. De wijzigingen gaan in overleg en met instemming van de verhuurder o.b.v. beschikbaarheid en tegen de geldende prijzen voor de nieuw te kiezen periode. Wijzigingen welke leiden tot reservering van een geheel andere accommodatie vallen onder de annuleringsbepalingen. Doorverkoop door de eerste huurder van gereserveerde weken aan derden i.v.m. annulering is niet toegestaan.


Annuleren

De klant is gerechtigd tot annulering tegen voldoening van annuleringskosten. Annuleringen dienen schriftelijk ingediend te worden bij Tritt, onder vermelding van het factuur/reserveringsnummer. Bij annulering is de klant een bedrag van Euro 25,00 aan administratiekosten verschuldigd. Naast de bij reservering reeds in rekening gebrachte reserverings- en overige kosten zijn de volgende bedragen verschuldigd:

Voor alle types accommodaties, excl. vrijstaande villa's en vakantiehuizen:
- bij annulering na verzending van het boekingsformulier en tot de 42ste kalenderdag (exclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode: 30% van de huursom;
- bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode: 60% van de huursom;
- bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de kalenderdag (exclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode: 90% van de huursom;
- bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode tot de start van de huurperiode (inclusief) en het voortijdig vertrekken uit de geboekte accommodatie: de volledige huursom.

Voor vrijstaande villa's en vakantiehuizen:
- bij annulering na verzending van het boekingsformulier en tot de 61ste kalenderdag (exclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode: 40% van de huursom; 
- bij annulering vanaf de 60ste kalenderdag (inclusief) vóór de start van de overeengekomen huurperiode tot de start van de huurperiode (inclusief) en het voortijdig vertrekken uit de geboekte accommodatie: de volledige huursom.

Let op: Reisovereenkomsten vormen een uitzondering op de ‘Wet verkoop op afstand’ en komen daardoor niet in aanmerking voor een herroepingsrecht (‘bedenktijd’) van 14 dagen.

Speciale voorwaarden i.v.m. Covid-19 epidemie: Indien reizen niet mogelijk is in verband met overheids restricties, d.w.z. er geldt een code rood (niet reizen) of een inreisverbod ingesteld door de Italiaanse overheid dan kun je je reservering kosteloos annuleren met volledige terugbetaling. Mag er gewoon gereisd worden maar zie je er zelf niet overheen óf voldoe je niet aan de inreisvoorwaarden dan zijn onze normale annuleringsvoorwaarden van toepassing. Deze gelden ook in geval van code geel. Voor de goede orde vermelden we tenslotte dat Tritt geen pakketreizen aanbiedt maar losse accommodaties.  


Verzekeringen ( zie ook inclusief en exclusief )

Tritt adviseert met klem om voor elke boeking een annuleringsverzekering af te sluiten en kan hierin bemiddelen. Voor het afsluiten van een reis- en/of annuleringsverzekering kunt u op onze website via de services pagina gemakkelijk online een kortlopende reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten bij ‘de Europeesche’  (annuleringsverzekering max. 7 dagen na boeking). 
Houdt u er rekening mee dat u de verzekering pas afsluit nadat u de definitieve bevestiging/factuur per mail ontvangen heeft. 


Aansprakelijkheid

Tritt is op geen enkele manier aansprakelijk voor verlies, diefstal, schade, ongeval of letsel aan personen of goederen, door welke oorzaak dan ook. Ook accepteren wij geen aansprakelijkheid voor enig voorval veroorzaakt door nalatigheid. 
Voorts wijzen wij iedere aansprakelijkheid af voor eventuele wijzigingen en bouwactiviteiten die buiten ons medeweten zijn ondernomen of  doorgevoerd.  Dit geldt ook voor invloeden van buitenaf, zoals (bouw)activiteiten georganiseerd door de gemeente buiten ons weten om. 
De getoonde foto's geven slechts een indicatie van de betreffende accommodatie en kunnen afwijken. De prijzen voor het opvolgende jaar zijn aangegeven onder voorbehoud.


Klachten

De meeste van onze accommodaties zijn privé-eigendom en zijn door ons ter plaatse geselecteerd en worden regelmatig gecontroleerd. Als er desondanks toch iets niet in orde blijkt te zijn, meldt dit dan direct (in elk geval binnen 24 uur na aankomst) bij de verhuurder (de accommodatie) en daarna bij ons (Tritt). Wie zonder overleg eigen maatregelen neemt, doet dit geheel op eigen verantwoording en voor eigen rekening. 
Alleen klachten die na terugkomst binnen 14 dagen schriftelijk zijn aangemeld, worden door ons in behandeling genomen.


Stichting Garantiefonds Reisgelden

Tritt is aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde accommodaties onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde huur/reissom terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

SGR consumentenbijdrage m.i.v. 01-02-2021
Per 01-02-2021 is Tritt als SGR lid verplicht per boeking een Corona-consumentenbijdrage van € 10,00 in rekening te brengen. Dit bedrag staat automatisch vermeld op de reserveringsbevestiging/factuur, het bedrag wordt door Tritt afgedragen aan SGR. 


Copyright

Niets van de websites van Tritt mag worden overgenomen, verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt d.m.v. druk, fotokopie, microfilm of op welke wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Tritt.


Ter plaatse

Waarborgsom
Bij aankomst dient u een waarborgsom contant te betalen, credit cards kunnen niet worden geaccepteerd tenzij dit is vermeld. Deze borg krijgt u uiteraard aan het einde van de vakantie terug, na verrekening van eventuele schade of extra schoonmaakwerkzaamheden.

Eindschoonmaak
Bij iedere accommodatie  is aangegeven of de eindschoonmaak is inbegrepen of dat deze ter plaatse betaald dient te worden. Wanneer de eindschoonmaak - al dan niet tegen betaling - voor u gedaan wordt, dan dient u bij vertrek de accommodatie bezemschoon achter te laten en dient het huisvuil weggegooid te zijn. Indien dit niet het geval is kan er een verrekening plaatsvinden middels het inhouden van de borgsom.

Zwembaden
Voor locaties / accommodaties met zwembad dient u er rekening mee te houden dat het zwembad niet het hele jaar open is en niet verwarmd is. Als uw boeking buiten de periode van midden mei tot eind september valt, kan het zwembad gesloten zijn. De aangegeven openingsperioden zijn onder voorbehoud en weersafhankelijk. Hou er ook rekening mee dat in de avond (vaak vanaf 19.00u) de meeste zwembaden gesloten kunnen zijn. Sommige zwembaden worden gereinigd op basis van zout water en zijn daarmee chloorvrij. Het kinderbad icoontje houdt in dat er een kindergedeelte aanwezig is in het zwembad of een apart kinderbad. Het kan bij uitzondering voorkomen dat een (al dan niet privé-) zwembad in onderhoud of reparatie is, of dat het water gereinigd dient te worden. Voor eventueel hieruit voortvloeiend ongemak kunnen wij helaas geen verantwoordelijkheid aanvaarden. Goed om te weten: In Italië is een badmuts verplicht sowieso in bijna elk openbaar zwembad, dit is bij wet geregeld. Deze regel wordt ook vaak gehan dhaafd bij vakantie accommodaties. We checken dit in principe jaarlijks en indien dit het geval is wordt dit zoveel mogelijk vermeld op de website. Het kan echter voorkomen dat accommodaties voor aanvang van het seizoen of tijdens het seizoen besluiten om niet te handhaven of juist wel te handhaven en wij daar geen informatie over krijgen. Badmutsen zijn soms ter plaatse verkrijgbaar en anders kan de accommodatie je wellicht informeren waar in de buurt je deze kunt aanschaffen. Wees er in elk geval op voorbereid. Tritt is niet aansprakelijk voor eventuele kosten die hieruit voortvloeien. 

Water-, elektriciteitsvoorziening en wegennet
In Italië kan het voorkomen dat er storingen zijn in de water- en elektriciteitsvoorziening. Wij kunnen hiervoor geen enkele aansprakelijkheid accepteren. Veel van de accommodaties zijn landelijk gelegen en zijn mogelijk alleen bereikbaar via onverharde wegen. 

Gebruik van faciliteiten
Er bestaat de mogelijkheid dat van de in de beschrijving genoemde faciliteiten (tijdelijk) geen gebruik kan worden gemaakt. Zo kan het voorkomen dat het zwembad, de sportfaciliteiten, het restaurant, om welke reden dan ook, in het voor- of naseizoen nog niet geopend resp. reeds gesloten zijn. Soms brengen eigenaren van genoemde faciliteiten tijdens het seizoen wijzigingen aan in tarieven, openings- en sluitingstijden. In sommige gevallen zijn faciliteiten verpacht aan derden. We kunnen hier geen aansprakelijkheid nemen, maar zullen er alles aan doen zo goed mogelijk te bemiddelen.

Wi-Fi, televisie
De beschikbaarheid van een Wi-Fi zone of Wi-Fi in de accommodatie staat op onze website vermeld. U dient zelf voor een laptop met wireless aansluiting te zorgen. Bij twijfel kunt u dit altijd bij ons navragen. Houdt u er echter rekening  mee dat de internetverbinding in Italië wisselend of matig zijn. Het is goed te realiseren dat de -constante- werking en snelheid van draadloos internet in het buitenland kan afwijken van wat we gewend zijn (in Nederland). Werking en snelheid van Wi-Fi op de bestemming is dan ook niet gegarandeerd. Wij kunnen hier helaas geen aansprakelijkheid voor nemen. Als er een televisie of satelliet televisie aanwezig is, dient u er rekening mee te houden  dat er vaak alleen Italiaanse zenders beschikbaar zijn.

Communicatie
Houdt u er rekening mee dat niet alle eigenaren de Engelse en/of Duitse taal goed beheersen. De bezetting van de receptie verschilt per accommodatie. Heeft u vragen of komt u er niet uit bij de eigenaar? Laat het ons weten, wij bemiddelen graag voor u.

Honden
Bij sommige accommodaties zijn honden toegestaan, al dan niet tegen betaling. De hond  is altijd op aanvraag en dient bij boeking opgegeven te worden. Houdt u zich aan de regels van de verhuurder m.b.t. uw huisdier. Een EU-paspoort voor uw huisdier is verplicht. Hiervoor raden wij u aan contact op te nemen met uw dierenarts.

Toeristenbelasting
Bij veel gemeenten in Italië is met ingang van 1 maart 2012 een toeristenbelasting ingevoerd. Deze belasting is van toepassing op overnachting van niet-ingezetenen vanaf ca. 12 jaar, voor een maximum van 13 opeenvolgende nachten. Per gemeente kan de toeristenbelasting verschillen.

Voorwaarden Tritt - versie 1/2-2021

© 2000 - 2024 Tritt - Case in Italia
italie@tritt.nl · (+31) 085 833 0044